sábado, 8 de agosto de 2015

INTERCANVI VILADECANS LUND (SUÈCIA)

Aquest any fem un intercanvi de bàdminton pioner al nostre país. 11 esportistes del Club Bàdminton Viladecans viatjaran cap a la ciutat de Lund a Suècia durant una setmana, per a conviure amb gent d'altres cultures i practicar bàdminton. Serà una experiència inoblidable; estem segurs.

DILLUNS 10/08/2015

Avui dilluns al migdia hem començat el viatge cap a Suècia.

No hi havia gaire gent a l'aeroport però l'avió anava ple. Després d'una estona volant hem arribat a l'aeroport de Copenhague.

Des de l'aeroport hem agafat un tren que ens ha portat fins a la ciutat sueca de Lund. És curiós que no hi hagi res escrit en anglès al tren. Tot està escrit en danès o suec. Quasi no agafem el primer tren per aquest detall. Els noms de les ciutats tenen un nom molt diferent segons si s'escriuen en danès o suec. Finalment hem arribat a Lund on hem conegut a les famílies i ens hem acomiadat fins al dia següent.

Han sigut molt amables i ens han deixat un vehicle silenciós i que es mou amb energia renovable per desplaçaments a la ciutat.

Però no ha sigut aquest... El mode en com es mou la gent aquí és diferent a Espanya. Les ciutats no tenen gaires cotxes. Tothom es mou amb bicicletes i cada 20 metres hi ha espais per deixar-les. Fins demà !

DIMARTS 11/08/2015

Avui hem començat els entrenaments al pavelló. Sembla que aquí els espais del centre esportiu son mono funcionals. Només per al bàdminton tenen 18 pistes. El dia ha començat amb molta pluja però cap al migdia ha parat.

Després hem visitat la ciutat de Lund. Hem fet un tomb pel centre de la ciutat a la vegada que visitàvem una església i un museu on hem vist arquitectura i objectes quotidians típics nòrdics. Tot el centre de la ciutat té llambordes per tot arreu i els edificis que es poden veure són molt característics. D'altra banda el transport sanitari nacional és peculiar.

DIMECRES 12/08/2015

Avui ha sigut un dia d'entrenament dur. Després de treballar al matí hem anat a córrer a uns turons que hi havia prop del pavelló. És inusual veure aquest tipus de desnivells ja que tot el que tenim al voltant és molt pla. Abans , però, us voldria ensenyar com són els pàrquings de bicicletes que tenen els edificis ( més o menys ). Són molts còmodes ja que tenen accés directe des de el carrer y a més a més està automatitzat. Cada pis , en aquest edifici, té dues places assignades per bicis .

Aquí us deixem les fotos de l'activitat d'aquesta tarda.

DIJOUS 13/08/2015

Avui hem gaudit d'un centre comercial molt vistós que es troba a la ciutat de Malmö, l'Emporia. Aquest centre comercial no és només un lloc on comprar . El concepte d'aquest centre és una mica més evolucionat respecte dels que tenim a casa nostra. En aquest, tot l'espai de terra que l'edifici li treu a la "natura" es recupera oferint un "parc-mirador" situat al terrat de l'edifici. Deixem les fotos a sota...

Fins demà!

DIVENDRES 14/08/2015

Avui hem anat a la platja però abans ha tocat entrenament de condició física...

Ara sí, la platja. Aquí la platja era natural, poc profunda i freda. Darrere nostre teníem dunes amb vegetació i havies de caminar més de 100 metres abans de no tocar el fons. D'altra banda feia molt de vent i l'aigua estava molt freda. Després de preguntar als natius ens van dir que era un dia bastant càlid....

DISSABTE 15/08/2015

Últim dia sencer a Lund. Avui hem organitzat un campionat on ens hem enfrontat amb el suec i a la tarda simplement hem estat tots junts abans de marxar l'endemà. Hem guanyat 8-7, ha anat per als pèls.